maandag 24 november 2014

Het tafelkleedje, de deken en de maillot | Recykleren 4.0

Op model

Van een tafelkleedje en een fleecedekentje uit de kringloop (samen 3 euro), wat vlieseline, kamsnaps, een applicatie, wat doorstikte voeringstof en een rits uit de voorraad maakte ik de winterjas voor het meisje. De geniale toevoeging was een rode maillot van oma, die perfect bij de kleur paste.

Grondstof

De basis was een patroon uit Ottobre.

De warme jas

Ik voegde gebreide boorden toe in de kraag en de mouwen, voor een extra comfortabele jas (hier kwam de maillot van pas, dank mams!). De jas is nog wat ruim zodat er bij echte kou ook nog een trui onder past.

Mouwen

Ik moest bij de kraag wel wat foefelen om de boord tussen de capuchon en de jas te krijgen, en toch aansluitend aan de voorpanden en om de rits heen (die ik dus hoger door liet lopen dan het patroon voorschreef). Zo heeft ze geen sjaal nodig om haar halsje warm te houden.

Warme kraag

De stof heeft een soort ingeweven ruitje dat ik erg mooi vond. Ik voegde op de zakkleppen een sierstikseltje toe.

Zakken

Ik had een rits in huis die mooi bij de voeringkleur stond. Voor de kamsnaps koos ik rood buitenop en paars op de binnenste jashelft voor een leuk accent. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit mijn topstuk is uit recykleren 4.0 :)

Binnenkant

Hoewel de jas 's middags alweer "te warm" was, was ze er gisterochtend toch wel blij mee :)

Blij

Patroon: uit Ottobre
Stof: kringloop
Accessoires uit de voorraad

Ze loopt weg

14 opmerkingen:

  1. Opsturen naar de Ottobre! Direct!! WAT een prachtige jas, zo'n mooie warme kleur, en wat staat hij haar goed, geweldig! Mag je trots op zijn, mamma!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat een goeie truuk om voor een warm halsje te zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg gaaf! Ongelooflijk dat je zoiets mooi maakt uit spullen die anderen naar de kringloop brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om jouw versie te zien! Weer heel anders. Je oplossing voor de hals vind ik echt geniaal! Zeker als ze niet van sjaals houdt! Je bent een prof in recykleren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige jas! Super recykleer project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn, dank voor de super reacties, wat veel uitroeptekens :) Dat doet de recykleerder goed hoor, en geeft moed om nog eens een jasje aan te durven.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...