zondag 28 juni 2015

Nina, broekrok voor meisjes

Op model 3

Al een tijdje hou ik Marte van Compagnie M in de gaten. Ik vind dat ze lef heeft, om een broekrokpatroon de wereld in te helpen! Voor diegenen onder ons die net als ik de broekrok zelf nog hebben gedragen is dat misschien onbegrijpelijk, haha. Toch zijn er alweer dames die er in durven lopen en winkelketens die ze verkopen!!, chapeau voor Marte ;)

Nina broekrok

Toen ze testers vroeg voor de broekrok voor kleine dametjes, heb ik me wel gelijk gemeld. Ik wilde wel eens zo'n patroon van dichterbij bekijken en denk bovendien dat het meisje er wel mee weg komt ;) Het patroontje is klassiek (hoewel mijn stofkeuze ook meehelpt), slank gesneden, perfect voor die lange benen.

Bekijk de foto's, en oordeel zelf!

Nakijken

Bloemetjes

Op model

Op model 4

Op model 1

Voetballen kan er ook in. Of moet ik zeggen, juist!

Voetballen

Ik maakte een maat zes voor mijn slanke meid van 115 cm lang en 4,5 jr oud. Ik mat het buikje op na het eten, om zeker te zijn dat de broekrok later niet strak zou zitten want daar houdt ze niet van. Ik gebruikte dus een elastiek in het achterpand.

Dat is niet verplicht, veel testers maakten een precies passende Nina. (De broekrok hangt op deze foto's trouwens iets lager dan normaal, de blinde rits haperde, niets met het patroon te maken. Gelukkig kreeg ik het gerepareerd...)

Ik maakte geen zakken, om de broekrok er zoveel mogelijk als een rokje uit te laten zien. Het patroon geeft je wel verschillende zak-opties! Ook een gulp met rits wordt beschreven.

Marte heeft al een uitleg voor het toevoegen van knoopsgatenelastiek op haar site, maar ik deed het op weer een nieuwe luie-wijven manier en dus zonder knoopsgaten te stikken. Wil je weten hoe? Ik post hier snel een tutorial!

Op model 2

Ik behield iets meer lengte aan de pijpen door de broekrok niet om te zomen maar af te werken met biaisband. Dat is ook poepsimpel, ik laat het je zien in dezelfde tutorial. Zo valt de broekrok net iets eleganter vind ik, iets meer als rokje. De stofkeuze maakt ook veel uit, met een steviger stof en net iets korter is het meer een short. (Een veelzijdig patroon dus! Kijk ook bij de andere testers!) 

Deftige styling

Als je dan je vintage roze Nina combineert met je gouden vestje en al je parels, kun je er ook deftig mee in de zandbak. Zei ik al dat het een veelzijdig patroon is? ;) Ook de uitleg en de patroondelen zijn fijn om mee te werken, en Marte is een geduldige ontwerper, dus dat werkt fijn samen :)

Ik misbruikte het heerlijke weer van twee weken geleden snik en deze heerlijke tuin tot het meisje het zat was. Genoeg foto's mama! Doeiiiiii!

Genoeg geposeerd

Patroon van hier dus
Stof: laken uit de kringloop

Meer Nina's? Bekijk de testers-tour:
Patroon-lancering en dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, die stof is inderdaad super toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo smul smul, wat een leuke broekrok en heerlijke foto's! Geweldig concept hoor, kun je mee glijden op n glijbaan, springen en wippen en alles doen waar je zin in hebt zonder dat de pijpen je dwars zitten. En wat staat het mooi! Bofkont die kleine! En mamma om t te mogen en kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Super leuke broekrok en ja ook ik heb ze nog gedragen. Veel praktischer dan de rokjes ;). Heerlijke griet om te zien die meid van jou! Stiekem ben ik benieuwd waar je die mooie sandaaltjes vandaan hebt..... snik ik kan hier nergens passende sandaaltjes vinden voor mijn meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, goed nadenken, volgens mij van Van Haren! Ik vond het ook een hele vondst ;) Ze zijn alleen niet volledig van leer (maar binnenin wel, dat vond ik al heel wat).

      Verwijderen
  4. Mooi hoor! En heerlijk, die zonnige foto's... Als het goed is wordt het deze week eindelijk weer zomer toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...