maandag 13 juni 2016

Eindelijk een weekendtas! | Blueberry Bag

Blueberry Bag

Ik mocht meetesten aan de Blueberry Bag. Eindelijk die spreekwoordelijke schop onder mijn kont om een weekendtas te naaien! Ik zat al een tijdje zonder. Ik wist ook gelijk met welke stof, die lag sinds de aanschaf (via mp) met het label "tas" in de kast.

Doorlopende zakjes

Doorgestikt handvat

Voering zakjes

Bovenaanzicht

Detail zijkant

Platte vakken achterop

Over het patroon:
Dit patroon komt op papier. De Blueberry tas komt in een handtasformaat en de weekendtas. De handleiding helpt je door het maakproces heen, met duidelijke uitleg en foto's. Let op: zo'n project is niet voor de allereerste beginners, maar wel voor diegene die eens wat nieuws wil proberen en al doende natuurlijk veel bijleren. Een tas naaien, geeft net als een jas vind ik persoonlijk, iets extra's: je werkt er wat langer aan, maakt eerst de onderdelen, en als dan uiteindelijk alles in elkaar past kun je echt trots zijn op je werkstuk!

Ik hou van de afwerking van deze tas, bijvoorbeeld de werkwijze om de vorm mooi in de voorzakjes te krijgen (en te houden).

Voor de voering gebruikte ik een dekbedhoes van Ikea. Ik ging ook binnenin los met zakjes: aan de ene kant een lange strook (dubbele stof, met paspel) in drie ongelijke vakken verdeeld, en aan de andere kant een hoge zak met veel extra ruimte (elastiek langs de bovenrand en onderin hoekjes gestikt). Het patroon voorziet niet standaard in deze opties, maar de tas biedt je alle ruimte om het zo te bedenken als je het zelf wilt hebben.

Dit is een ruime tas, en als je er net als ik van houdt om je tas goed vol te proppen, let dan op dat je stevige stof gebruikt, en idem garen. Ik stikte zelf de tas rondom wel tweemaal vast. Tijdens de eerste keer gebruiken knapte een van de handvatten namelijk los.

Ik gebruikte geen paspel in de tas zelf, wel stikte ik de naden nog smal op de kant door om de ronde vormen er goed in te houden. Hiermee stikte ik tegelijk de voering vast langs het hele ritsdeel (dus deels de zijkanten en de bovenkant).

Mijn achtervak op de buitentas is hoger dan dat van het patroon. In het patroon is bevestiging van de schouderband wat hoger geplaatst dan in mijn testversie.

De handvaten stikte ik door met twee kleuren garen, voor de leuk :) Ik maakte de tas dit weekend pas af! Maar ondertussen is hij al meermaals mee op weekenduitje geweest. Ik ben er super blij mee! Zo, tas, wanneer gaan we weer op reis?

Klaar voor vertrek

Ik kreeg het patroon gratis tijdens de testperiode. In ruil daarvoor gaf ik mijn feedback.Lees hier alles over het patroon, een give away en de gratis verzendkosten tijdens de actieperiode tot 18 juni. Zie hier, hier en hier voor meer testfoto's. Hier koop je het patroon. Bedankt Stephanie, dat ik mocht meedoen!

11 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Ik lees ze met plezier!

Let op: door de vele spamreacties die ik kreeg heb ik mijn oudere blogjes beschermd. Reacties daarop worden niet direct geplaatst maar pas als ik ze goedkeur. Als je reactie nooit wordt geplaatst, schroom niet en mail me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...